שמואל רוזנר, שותף

עו"ד רוזנר סיים את לימודיו לתואר בוגר במשפטים וכלכלה באוניברסיטה העברית בשנת 2005. עם סיום לימודיו החל עו"ד רוזנר את התמחותו במשרדם של עורכי הדין חיים קמחי, דניאל פלד, אסף פוזנר ויאיר שילה, בשנת 2006 הצטרף לצוות עורכי הדין ובשנת 2012 צורף כשותף במשרדם.בשנת 2011 השלים עו"ד רוזנר את לימודיו לתואר מוסמך במשפטים באוניברסיטה העברית. עו"ד רוזנר מתמחה בדיני בנקאות ובדיני נזיקין. 

בנקאות ופיננסים:

לעו"ד רוזנר ידע רחב ומעמיק ברגולציה בנקאית וניסיונו הרב מבטיח מתן ייעוץ משפטי איכותי בתחומים רבים ומגוונים, לרבות הבנה ויישום של רגולציה חדשה. עו"ד רוזנר משמש מזה כ- 15 שנים יועץ משפטי לאחד מהבנקים בישראל ותחת אחריותו ניתן הייעוץ המשפטי השוטף בתחומים הבאים:

  1. הלבנת הון ומימון טרור.
  2. הוראות ה- FATCA, ה- CRS ורגולציה בינלאומית בעניין תושבות חוץ ופעילות חוצה גבולות.
  3. דיני ניירות ערך ושוק ההון.
  4. יחסי בנק – לקוח.
  5. מעמדו של הבנק כמחזיק בהליכי עיקול שמתקבלים מרשויות מעקלות שונות, לרבות הליכי פשיטת רגל וחדלות פירעון.
  6. שירותי בנקאות בתקשורת.
  7. בנקאות פתוחה (open banking) וניוד בין בנקים.
  8. דיני הגנת הפרטיות, לרבות GDPR.
  9. אבטחת מידע וסייבר.
  10. מערך התשלומים (מערכת הסליקה ומערכת זה"ב).
  11. שירותי תשלום (לרבות כרטיסי חיוב).
  12. שירות ושיתוף בנתוני אשראי.
  13. אשראי ובטחונות.
  14. דיני שטרות ושעבודים.
  15. פיקדונות וחסכונות.
  16. הליכי גביית חובות, לרבות דיני עיקולים, פשיטת רגל וחדלות פירעון.
  17. שיקים ללא כיסוי.

תחום הבנקאות עתיר רגולציה וקיימים בו סיכונים משפטיים רבים וכדי להתמודד עם הנושאים המשפטיים השונים והמורכבים נדרש ידע רחב ומקיף לא רק בדיני בנקאות, אלא גם בענפי משפט אחרים. 

במסגרת תפקידו עו"ד רוזנר מלווה את הבנק ביישום הוראות הרגולציה (לרבות נהלים בנקאיים תקינים וחוזרים שמפיץ בנק ישראל מעת לעת), בכתיבת חוות דעת משפטיות, במתן מענה לביקורת הפנימית והחיצונית, בכתיבת נהלים וחוזרים לעבודתו השוטפת של הבנק, בכתיבת תנאים כלליים וגילוי נאות באתר האינטרנט ובאפליקציה, בטפסים ובהסכמים לביצוע פעולות בנקאיות שונות,  ובאחריותו מתן הייעוץ המשפטי השוטף לאגפים השונים בבנק, לקצין הציות והממונה על איסור הלבנת הון ומימון טרור, לנציב תלונות הציבור (סיוע במתן מענה לפניות שמתקבלות מהפיקוח על הבנקים ומהציבור וכתיבת הפקות לקחים) ולכל סניפי הבנק. 

כמו כן עו"ד רוזנר מיצג את הבנק באופן קבוע בישיבות תקופתיות שמתקיימות בבנק ישראל, באיגוד הבנקים ובמס"ב בסוגיות שונות בתחום הרגולציה הבנקאית, וכן מיצג את הבנק מול המפקח על הבנקים בנושאים משפטיים רבים ומגוונים ומול רגולטורים נוספים (בין היתר האפוטרופוס הכללי  ).

בנוסף על כך עו"ד רוזנר מייצג את הבנק בתביעות והליכים משפטיים שונים שמתנהלים מול הבנק ונותן הרצאות בנושאים שונים לעובדי הבנק בסניפים ובמטה. 

ניסיונו הרב של עו"ד רוזנר, הידע הרב שצבר בתחום הרגולציה הבנקאית וחשיבתו היצירתית אפשרו לו ללוות את הבנק באפיון והתאמה של מערכת מחשוב ומידע בנקאית חדשה שפותחה במדינה אחרת תוך ניתוח הפערים הקיימים מול הדרישות הרגולטוריות החלות על הבנק, להתמודד עם הסיכונים הנלווים, לתת פתרונות מעשיים במגוון רחב של סוגיות משפטיות, וכן מאפשרים לו לייצג את הבנק באופן מקצועי וראוי מול הרגולטורים השונים ובתביעות בתי המשפט וכן להתמודד עם אתגרים רבים בתחום.

נזקי גוף:

בנוסף, עו"ד רוזנר מתמחה בייצוג תובעים בתביעות נזיקין מורכבות וקשות בכלל זה תביעות רשלנות רפואית, נזקי גוף, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תביעות כנגד המוסד לביטוח לאומי, וביטוח ויש לו 15 שנות ניסיון בתחום זה.

תביעות נזקי גוף בכלל ובתחום הרשלנות הרפואית בפרט מורכבות מאוד מבחינה משפטית ועל כן אנו מקפידים על כך שעורכי הדין הבקיאים והמנוסים במחלקתנו יהיו מעורבים בכל השלבים השונים שבהם נמצא התיק ללא יוצא מן הכלל – מתחילתו ועד סופו.

הניסיון והידע הרב שצבר עורך דין רוזנר מאפשרים לו לאמוד את סיכויי ההצלחה של התביעה מראש, ולהילחם עבור הנפגע במסגרת ההליך המשפטי כדי שיקבל את הפיצוי המקסימלי, מתוך הבנה שמדובר בהצלת חיים ממש. 

להלן פירוט תמציתי של חלק מהתיקים הבולטים שבהם ייצג לאורך השנים:

  • תביעה כנגד גננת וסייעת בגן הזוועות ברמלה בעקבות התעללות קשה ומתמשכת בגן ילדים
  • תביעה כנגד שירותי בריאות כללית בעקבות רשלנות רפואית במתן טיפול למניעת הריון שגרם לדימום וגינאלי בלתי פוסק לאורך שנתיים.
  • תביעה כנגד מדינת ישראל בעקבות אלימות משטרתית שננקטה כנגד אזרח מבוגר, שגרמה לפציעתו ולנכויות לצמיתות.
  • תביעה לקבלת פיצויים בגין הטרדה מינית ממושכת במקום העבודה.
  • תביעה כנגד שופר סל בעקבות נפילה בקו קופות שגרמה לנפגע לנכויות אורתופדיות קשות.
  • תביעה כנגד סלקום בעקבות תקיפה של מאבטח שגרמה לתובע לשבר באצבעות היד.
  • תביעה כנגד בית החולים הדסה עין כרם בעקבות רשלנות רפואית בניתוח עיניים שהביאה לפגיעה קשה בראייה של המנותח.
  • תביעה כנגד חברת סולתם בעקבות סיר לחץ שהתפוצץ וגרם לנפגעת לנכויות לצמיתות. התביעה הוגשה לפי חוק האחריות למוצרים פגומים.
  • תביעה כנגד הנהלת בתי המשפט בעקבות פגיעה קשה ונכויות שנגרמו לנפגעת במהלך עבודתה לאורך שנים כקלדנית.
  • תביעה כנגד האוניברסיטה העברית ואחת הקפיטריות במתחם בגין פגיעה קשה ונכויות לצמיתות שנגרמו לנפגעת  בעקבות זה שהחליקה בכניסה לאחת הקפיטריות.
  • תביעה כנגד בנק ירושלים בעקבות נכויות לצמיתות שנגרמו לעובדת הבנק לאחר שהחליקה במדרגות שנמצאות בבניין ומחברות בין הקומות.
  • תביעה כנגד חברות אל על וסאן דור לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף ונכויות לצמיתות שנגרמו לאחד הנוסעים במהלך הטיסה.
  • תביעה כנגד רפאל מערכות לחימה בעקבות נכויות לצמיתות שנגרמו לעובד של חברה אחרת שנתנה שם שירותי מחשוב לאחר שהחליק במקום.

 

השכלה:

LLB האוניברסיטה העברית (2005)

BA בכלכלה, האוניברסיטה העברית (2005)

הסמכה:

לשכת עורכי הדין (2006)

מוסמך משרד המשפטים לערוך ייפוי כוח מתמשך (2019)